Eredményeim:

2010:
Rallycross OB. Div. 9 -1400 I. hely, abszolút 6. hely
I. futam Máriapócs: II.hely
II. futam Máriapócs: kiestem ütközés miatt
IV. futam Kakucs: II. hely
V. futam Melk: I. hely
VI. futam Fuglau nem indultam

2011:
Rallycross OB. Magyar Kupa (Div.9) -1400 géposztály
I. futam Máriapócs: V. hely , abszolút IX. hely
II. futam Nyirád: IV. hely, abszolút XI. hely
III. futam Máriapócs: IV. hely, abszolút VIII. hely
IV. futam Kakucs: IV. hely, abszolút XII. hely

2011. május 19., csütörtök

Rallycross OB Nyírád - Révész Trans kupa 2011. május 14 - 15.

Ismét egy verseny, ahol nem úgy sikerült végezni, ahogy azt vártuk. Az tény, hogy az idei mezőny erősebb, mint a 2010-es volt, de...
Mint Máriapócson tapasztaltam, a váltóm rendetlenkedett és, mint a mesében - hol vette a második fokozatot, hol nem - új váltórudazatot tetem be és kicseréltem a kulisszát is, sajnos tesztelni már nem tudtam a verseny előtt, a motorbeállítás is elmaradt - az okokat itt nem részletezném. Viszont készültem vizes gumival a megjósolt esőre - amit nagyon vártam!
A szombat verőfényes napsütéssel várt a nyirádi pályán, ahol sok évvel ezelőtt nézőként voltam eddig, így versenyzőként ismeretlen terep volt számomra. A szabadedzésen először megnéztem a többieket, majd megkóstoltuk Bejával a terepet - ISZONYAT JÓ PÁLYA! Viszonylag sok a laza talaj (amely csapatomban a "vörösiszap" becenevet kapta) és a szintváltozás, mellesleg jóval tempósabb, mint Kakucs, vagy Máriapócs. Itt még úgy tűnt sikerült orvosolni a fent említett beavatkozásokkal a váltási rendellenességeket - később kiderült, csak azért, mert még finoman mentem. Az időmérőn szokásomhoz híven, nem törekedtem a 100%-os idő kiautózására, de a nagyobb fordulaton való visszaváltások már itt is karcosak voltak.
Parc ferménk

dobbantó - csak finoman - a szabadedzésen

az időmérőn kicsit keményebben nyomtam



Az első előfutam igazi rallycross volt! A rajt a váltó probléma miatt a pócsi másolata volt, de utána tudtam menni a mezőnynek és sikerült a második helyen is autózni, a lényeg, hogy többször is sor került pozícióharcra és pozíció cserékre a sportszerűség határain belül - bár Sinyi kolléga Peugeot 205 GTI-je megnyomorgatta a jobb első sárvédőt Bejácskán.

1. rajt



így láthatnak a sportbírók is


a kommunizmus megmaradt fegyverei

itt szűk volt a hely egy picikét


 Másnapra maradtak a második és harmadik előfutamok és a döntők. A második előfutamban közvetlen a rajt után sikerült végleg leírni a kettes fokozatot, harmadikban teljesítettem a futamot - ismerős érzés Melkből 2010-ről... Így a harmadik előfutamra nem volt értelme kiállni, a versenyt értékelhetően abszolváltam. A C döntő rajtjához ketten sorakoztunk fel én, mint "béna kacsa", bár az élről indultam, előre engedtem Sinyi Ervint és a 205-öst, majd séta kocsikázva gyönyörködtem a nyirádi pálya szépségeiben, míg észrevettem a haldokló 1.9 GTI-t, akit kikerülve megkezdődött a "rokkantak döntője". Ervin benzinpumpája rendetlenkedett, majd biztosítékcsere után üldözőbe vett, én próbáltam zárni az íveket és a lejtős részen elhúzni tőle, de az utolsó kör utolsó kanyarja előtt végleg megadta magát a hajtásláncom.
amikor füstöl a kuplung

A versenyen viszonylag sok műszaki hiba miatti kiesés tizedelte a mezőnyt az összes kategóriában, így nálunk is, sőt az A döntőben igazi tömeg katasztrófával felérő ütközés sorozat következtében három - négy autó is "kukává törött".
ennyivel megúsztuk

A kategória abszolút értékelésében a 11. helyért járó 5, míg a a kategória 1.4-es géposztályában a 4. helyért járó pontokat sikerült begyűjteni.

Bár már régóta tervezem az új motor és váltó/futómű egység harcra fogását, nem halogathatom tovább, ha idén még labdába akarok rúgni...
a bajnokság állása két verseny után:http://www.mnasz.hu/letoltes/RCOB_2.pdf

Következő verseny Máriapócs, Június 12 ÉJSZAKAI FUTAMOKKAL! - odab@....nk!


Videókkal a hétvégén jelentkezem. érdemes lesz visszanézni, a fényképekért külön köszönet a rally oldalaknak és fotósaiknak!



3 megjegyzés:

  1. Halló-halló!

    Rokifutam mi? :) Ilyen egy versenyt... minden futam előtt szereltem. Elszállt az áramtalanítóm, kétszer a rajtelőkészítőből kellett visszamenjek mert folyt a víz vagy az üzemanyag, aztán a futamunk közben a pumpahiba, a B-döntőben meg a váltórudazatom hullott szét... mondjuk így utólag nem bánom, ha véletlenül tovább is jutottam volna tuti ropira töröm a kocsit a rajtnál a kavarodásban.
    Ez már ilyen, talán a következő futamon szerencsésebbek leszünk.

    Hétvégén megkapom én is videón a vasárnapi küzdelmet, ha érdekel linkelem ide is.

    Ervin

    VálaszTörlés
  2. Halló! Kedvenc idei versenytársam!
    Megköszönném a vidijót :-), Pócson is küzdhetünk egy jót, csak a mezőnyben előrébb - nekem elég, ha a többi 1.4-es előtt megyünk ;-)

    VálaszTörlés
  3. Halló!

    No megérkeztek a videók, egyenlőre silány minőségben (nem megy a haver firewire-kártyája), később lecseréljük jobbra.

    http://www.youtube.com/watch?v=NwcqEnxsuns&feature=channel_video_title

    Csak a rokidöntőt linkelem ide, azon vagy rajta te is, a többit ha érdekel megtalálod a feltöltőnél. Máriapócsról is vannak nála videók.

    Ervin

    VálaszTörlés