Úgy tűnik réges - régi álmom válik valóra idén. Mindig is Alain Prost volt és marad az első számú autóversenyző számomra, így vonzott a gyorsasági szakág, melynek egyik ága a hegyi versenyzés - sajnos ez hazánkban meghalt, mert többek között (!) a sok kupás autóban ülő celeb "fosott" a pályákon. A pályaversenyzés csillagászati összegei pedig eleve nem tették soha elérhetővé számomra a gyorsasági szakág körversenyeit. Igen, ez akkoriban volt, amikor Bódi Szilvi, meg Niki Belucci és hasonló tehetségek ültek a VIP autókba...
Na mindegy is...
A lényeg, hogy évek óta csorgó nyállal néztük skodás barátaimmal a cseh EDDA kupa sorozat versenyeit és versenyzőit és persze az "Über Skodákat". A sorozat nem a méltán népszerű hazai zenekarról, hanem a főszervezőről kapta a nevét.
2015. első versenyén volt szerencsém Vidák Dani barátommal közösen személyesen ott lenni, még csak nézőként. A főszervező Eda Patera, bár csak bámészkodni mentünk, nagyon kedvesen fogadott és körbe vezetett, amihez jött még bónuszként egy VIP meghívás, amit tavaly ugyan nem használtam ki. De eldöntöttem, hogy idén a 40.-ik évemet ismét a versenypályák világában szeretném tölteni, ha már végérvényesen is forog életem lemezének B oldala és csak reménykedni tudok benne, hogy még az első daloknál jár...
Úgy döntöttünk, drága feleségemmel Hajnival, akinek nem győzök hálát adni, hogy nem csak elviseli, hanem komoly áldozatokat hozva támogatja is a szenvedélyemet, mivel itthon a ralikrossz - bár mindig a szerelmeim közé fog tartozni - éves költségvetése magas számomra és az újjáépített autót is féltem idén Csehországban versenyzek.
A szervezővel egyeztetve H-1300 -as kategóriát választottam, ahol 1986 és régebbi gyártású autók mehetnek eredeti motorral (pl. faros Skodába Skoda OHV blokk lehet, VW blokk nem, akkor más kategóriában megy)
Egyébiránt 10 fő éves nevezővel ez volt 2015-ben a legnépesebb kategória, 9 Skoda típusú autóval.
Nyilván tudom, minden álszerénység nélkül és a mezőny autóit élőben látva, hogy nem az enyém a legjobb autó a kategóriában, de még talán a legjobb hegyi pilóta sem vagyok (még), igyekszem becsülettel helyt állni egy rendesen felkészített autóval.
Gyakorlatilag amit minden évad elején az adminisztratív költségekre befizettem ralikrosszra, azt az autó felkészítésére tudom fordítani. Az utazási költségek sem drágábbak számottevően, hiszen itthon is Máriapócsra, Nyírádra, Nagydobosra és osztrák pályákra, mint pl. Melk látogat a mezőny.
Az EDDA kupa idén is 10 futamból áll, az első verseny március 26.-án kerül megrendezésre egy épített ringen Most - ban.
Az autó természetesen Beja lesz, az alábbi technikai részletekkel - kicsit fejlődött 2015-ben is. A váltóban is, illetve elkezdtem felújítani és fejleszteni a régi 1.3-as motort.
Az autót Havassy Péter fogja beállítani padon, ezt már pár hónapja leegyeztettem vele, nagyon segítőkész volt, mint mindig, ha hozzá fordultam.
Skoda 120LS-A (eredeti autó Skoda 105S -nek született)
gyártási év: 1982
súly: 800 kg
váltó: 4 sebességes, speres, homológ ralikrossz (a legrövidebb) RS sorral, 4.22-es áttétellel
motor: 1289 ccm, Favorit blokk, nagy szelepes hengerfej, könnyített - polírozott hajtókarokkal, 40 -es Weber DCOE karburátorokkal, Felicia KIT - CAR vezérműtengellyel.
Egy kicsit az autó belsejének az esztétikáján is szeretnék javítani egy "festéssel".
Szerencsére a többi logisztikai feltétel is adott, néhány hónapja hűséges társam egy 2.0-ás, hét személyes Citroen Evasion, amivel Németországba járok és ott dolgozókat fuvarozok.
Remélem nem jön közbe semmi és ott lehetek a szezon kezdetén felkészülten minden téren.
Néhány fotó a kategória társakról a teljesség igénye nélkül - úgy gondolom, hogy nagy megtiszteltetés lesz közük lenni az én kis "Bejámmal"...
Akit érdekel esetleg csoportos verseny látogatás, szívesen segítek benne, jó lenne néhány hazai arcot látni...
Eredményeim:
2010:
Rallycross OB. Div. 9 -1400 I. hely, abszolút 6. hely
I. futam Máriapócs: II.hely
II. futam Máriapócs: kiestem ütközés miatt
IV. futam Kakucs: II. hely
V. futam Melk: I. hely
VI. futam Fuglau nem indultam
2011:
Rallycross OB. Magyar Kupa (Div.9) -1400 géposztály
I. futam Máriapócs: V. hely , abszolút IX. hely
II. futam Nyirád: IV. hely, abszolút XI. hely
III. futam Máriapócs: IV. hely, abszolút VIII. hely
IV. futam Kakucs: IV. hely, abszolút XII. hely
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése