Már tavaly eldöntöttem, hogy az FRT Rallye sorozat lesz a prior 2019-ben! A családias hangulat és remek szervezés mellett, a pályák kellően technikásak, ugyanakkor sebesség élményt is adnak, nem utolsó sorban, remek gyakorlási lehetőség. Külön öröm, hogy Tokodi Imre barátom invitálására a D'evil Team színeiben küzdhetünk a csapatbajnokságban!
Egy-két éve belekezdtem egy könnyű faros 130-as építésébe, ami ezekre a pályákra ideális, rövid váltóval, T dugós 1.3-as motorral, remélem a harmadik - vagy negyedik fordulóra elkészülök vele, addig is leporoltuk Beját a Jolly Jokert. Az "öregasszony" a rallycross div.9 szabályok szerint van építve, kicsit nehéz ide, a maga 800 kg súlyával, a kategória elejéhez képest, ahol 600 kg körüli autók futnak, illetve az 1.4-es verseny motor az 1.3-as kategória határ miatt ideiglenes száműzetésbe vonult és a régi 1.3-as edző motor került vissza, ami a maga 80 - 90 lóerő körüli teljesítményével gyengébb is. Viszont remekül autózható, stabil jószág, élvezet vele menni.
Beja - az örök |
Az célok a következőek voltak: a pontok gyűjtögetése, visszarázódni, összeszokni, de elsősorban egy jót autózni - jelentem mind sikerült - persze az örök autós igazság szerint "szívás nélkül nincs munkaütem" igaz volt most is.
A szeptemberi teszt után, a több év állasból adódóan előjött néhány hiba - így a verseny előtti héten ezekkel foglalkoztunk - levegős fék és kuplung hidraulika, hűtő ventilátor csere, átgumizás, váltó kulissza rendbetétel stb..., majd a szombati teszt végére kivittük egy "installációs körre" Beja asszonyt. A kör végére az első fék befogott, így tudtuk, vasárnap szereléssel kezdünk...A verseny reggelén míg a fékdugókat járattuk, csapatfőnökünk karburátort cserélt a Trabantján - a kis Parc Fermé nem sok jót ígért első látásra...
Az első edzőkörben felírtuk a pályát, majd a másodikon megkóstolgattuk a tempót is - konklúzió: a középső rész nekem "elveszett fejben" és az első fék továbbra is fog...így a főfék hengert is kezelésbe vettük, a műtét sikerült!
"szívás nélkül nincs munkaütem" |
A második körben jobban elvállaltam a féktávokat, kanyarokat, lassítókat - az eredmény egy gumicsík Beja jobb oldalán, érzésre nekem jobbnak tűnt, de 02:56.899 lett, azaz egy tizeddel rosszabbat futottunk, kerestem az okokat és arra jutottam, hogy a kigyorsításoknál nem volt az igazi az autó viselkedése - így arra jutottam, próbálunk állítani a gyújtáson, hátha. Amikor fel akartam lazítani az elosztót, már éreztem, hogy laza, így ki tudja milyen értékkel mentünk, gyors állítás és próba - visszajöttek a szétszaladt lovak! Viszont lecsúsztunk a negyedik helyre, mert Nyíri Sanyi közben javított...
Nyíri Sanyi és a Felícia |
A végelszámolásnál így a három legjobb idő összege alapján meglett a harmadik hely! Az első két helyezettől jelentősen elmaradva ugyan, de sikerült a dobogó alsó fokára felállni. Abszolútban a középmezőnyben végeztünk, amit tisztességes eredményként könyvelek el, ha az ősi rivális Lada 1.3 kategóriát nézem, ott a legjobb időnk nem egész egy másodperccel maradt el a kategória győztes Lada idejétől.
Összegezve: Beja még mindig a kedvencem, iszonyat stabil és jól autózható, végezhettünk volna előrébb is, ha már az elején rendben van a gép és én is hozom a formámat, de ide a könnyű autó - rövid váltó - erős motor kombináció az, amivel meg lehet próbálni a "csúcs támadást" , ami azért sem könnyű, mert csapattársaink a Debreczeni Tibor - Sápi László és a Szuromi mester által épített "műanyag Suzuki" évek óta verhetetlenek ezen a versenyen.
a győztesek - Debreczeni Tibor - Sápi László és a plastic Suzuki |
A hangulat nagyon jó volt, újra versenyzőként érkezni egy versenyre, "rendes" versenygéppel, sok-sok régi és új arccal bandázni!
Mindenesetre május 12.-én ott leszünk a második fordulón, még biztosan Bejával és igyekszünk kihozni a maximumot!
Külön köszönet: Skoda Schiller, Trendi Ajándék, D'evil Team, FRT csapata, Hezso fotó, Hajóka fotó, Skoda Klub, Skoda Magazin (facebook)
Czinger started growing the 3D printers after earlier co-founding an electrical vehicle firm. "I learned that what slows down advances in the auto business is Direct CNC hard-metal tooling and stamping," Czinger advised me in 2016. "You need lots of of tens of millions of dollars up front for hardware design and development, which must be amortized, and modifications to that hardware turn into prohibitively expensive."
VálaszTörlés